Moravská střední škola s.r.o. získala v říjnu 2023 dotaci v rámci výzvy k projektu Digitalizujeme školu, realizovaného z Národního plánu obnovy a finančních prostředků z Evropské unie. Tyto prostředky určené pro období 1/2023 - 12/2023 jsou určeny na podporu prevence digitální propasti – pořízení mobilních digitálních technologií a podporu vybavení škol digitálními učebními pomůckami pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí.
Oblast podpory A – prevence digitální propasti – cílem je přispět ke snížení nerovností mezi žáky v přístupu ke kvalitnímu vzdělání, které by byly způsobeny nedostatečným technickým vybavením mobilními digitálními technologiemi.
Dotaci je škola oprávněna použít za účelem pořízení mobilních digitálních technologií. Dle potřeby a vlastního uvážení je bude zapůjčovat žákům s cílem, aby měli k dispozici mobilní digitální zařízení pro domácí přípravu, běžnou výuku a výuku distančním způsobem. Mezi mobilní digitální technologie patří zejména:
notebook, ultrabook, chromebook, tablet, chytrý telefon apod.;
příslušenství k mobilním digitálním zařízením (např. webkamery, myši, sluchátka, klávesnice, obaly apod.);
mobilní digitální technologie pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen „SVP“), např. pomůcky pro alternativní ovládaní počítače, software pro rozpoznávání hlasu, zvětšování obrazu na displeji, automatické čtení textu, čtečky pro osoby se zrakovým postižením apod.
Oblast podpory B – vybavení žáků pokročilými digitálními učebními pomůckami směřuje k rozvoji informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí, které budou moci rozvíjet napříč vzdělávacími oblastmi.
Dotaci je škola oprávněna použít za účelem pořízení digitálních učebních pomůcek – pokročilých digitálních technologií využitelných pro rozvoj informatického myšlení žáků a jejich digitálních kompetencí. Mezi takovéto digitální učební pomůcky – pokročilé digitální technologie – patří zejména:
3D tiskárny a 3D pera;
zařízení pro využití rozšířené nebo virtuální reality;
zařízení spadající do kategorie „Internet věcí“ (Internet of Things, IoT) a badatelská technika, vč. čidel a mikroskopů;
geolokační technika;
robotické a programovatelné učební pomůcky, např. roboti, robotické stavebnice;
snímací zařízení jako skenery pro využití virtuální/rozšířené reality, vizualizéry, fotoaparáty, kamery apod.;
digitální technologie pro žáky se SVP, např. pomůcky pro alternativní ovládání počítače, software pro rozpoznávání hlasu, zvětšování obrazu na displeji, automatické čtení textu, čtečky pro osoby se zrakovým postižením apod.;
softwarové vybavení, tj. licence nebo on-line aplikace, které zabezpečují nebo jsou využitelné pro vzdělávání či slouží jako prostředek ke vzdělávání, např. výukový software, operační systém či aplikace nebo části aplikací nad rámec volně dostupného základu.
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy Moravská střední škola v projektu s názvem Digi pomůcky jako podpora výuky na MSŠ získala a vynaložila finanční prostředky :
- k dosažení cíle č. 173 zakoupením IT zařízení do školního fondu mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky (prevence digitální propasti): škola pořídila 15 ks notebooků zn. HP pro kancelářské práce a 6 ks grafických notebooků zn. HP pro práci s náročnějšími grafickými programy
- k dosažení cíle č. 174 zakoupením digitálních technologií a vybavení na podporu digitální gramotnosti a zavedením nových vzdělávacích programů v oblasti IT: škola získala pokročilé digitální pomůcky jako je 3D tiskárna zn. Průša
zařízení spadající do kategorie „Internet věcí“ (Internet of Things, IoT)
badatelskou techniku - digitální mikroskopy
geolokační techniku - 2 drony;
robotické a programovatelné učební pomůcky
digitální fotoaparáty.